Українці вже помітили такий взаємозв’язок при виключенні світла: зникає світло – пропадає мобільна мережа. Тобто відбувається низка коливань мережі на спад: спочатку є сигнал 4G, який поступово перетворюється на 3G, а в кінці спостерігаємо літеру «Е» в верхній частині дисплею.
Справа в тому, що базові станції операторів живляться від електромереж і не працюють у разі відсутності електрики. Станції ще деякий час після відключення функціонують, але при тривалих відключеннях сигналу не вистачить навіть на дзвінки. - Таку інформацію надали у Національній комісії, яка здійснює державне врегулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектру та надання послуг поштового зв’язку.
Базові станції працюють автономно
Оскільки зв’язок зникає не відразу після відключення – зрозуміло, що базові станції операторів підключені до резервного живлення. Робота станцій підтримується акумуляторними батареями, які вмикаються автоматично при зникненні електрики. Заряду таких акумуляторів вистачає в середньому на 2-5 годин (в залежності від навантаження на мережу). Заряд таких батарей з нуля відновлюється тривалий час.
Оператори відключають частину обладнання спеціально
Надмірне навантаження на мережу суттєво зменшує строк роботи в автономному режимі. Оскільки мережа 4G потребує значної кількості електроенергії, мобільні оператори навмисно відключають деякі стандарти і частотні діапазони, аби надати перевагу більш економному варіанту – голосовому зв’язку.
Надавайте перевагу месенджерам або звичайним SMS
При зникненні світла потрібно допомогти іншим, а саме – свідомо користуватися інтернет-послугами, щоб заряду акумуляторів базових станцій вистачило на довше. Обмеження передачі місткого контенту допоможе подовжити роботу базових станцій, через що більше людей зможуть зв’язатися зі своїми близькими. Краще за все у такі періоди користуватися тільки текстовими повідомленнями. Обмін фото та відео можна відкласти до відновлення електроенергії. Відразу після включення світла базові станції мобільних операторів починають працювати у звичному режимі.
Національний роумінг допомагає залишатись на зв’язку
Якщо мережа вашого оператора вже не працює, завжди можна скористатись послугою національному роумінгу. При цьому тарифікація не зазнає змін.
Як підключитися до мережі іншого оператора:
1. Відключити автоматичний вибір мережі
Для Android: Налаштування – Мобільна мережа (або Підключення) – Оператор;
Для iOS: Параметри – Стільникові дані – Вибір мережі
2. Знайти та обрати одну з українських мереж (Київстар, Водафон або Лайфселл).
3. У разі невдалої спроби – повторити попередні дії або обрати іншу мережу.
4. Перевірити роботу мережі, здійснивши вихідний дзвінок.
Увага! На випадок, якщо мережа іншого оператора працює краще, все одно рекомендується хоча б раз на день робити перепідключення на свого оператора. Це можна зробити, обравши автовибір мережі, або обравши власного оператора серед списку при підключенні вручну.